Úprava startovacích map u motorů TDI aneb problematika s dlouhým teplým startem
O problematice dlouhých teplých startů můžete přečíst mnoho článků na internetu nebo různých diskuzních fórech. Jedná se o nejčastější problém koncernu VW, tzn. Škoda, Audi, Seat a Volkswagen + několik dalších aut do kterých se montují tyto motory – např. Ford Galaxy, některé Mitsubishy a jiné. Především se jedná o motory 1,9 TDI 66 kW; 1,9 TDI 81 kW; 1,9 TDI 77 kW; 2,0 TDI 103 kW; 2,0 TDI 125 kW; 2,5 TDI V6 110 kW a 132 kW.
Faktem je, že rad, jak pomocí diagnostiky zvýšíte "startovací dávku" paliva najdete na internetu mnoho. Už ale nenajdete informaci o tom, že pomocí různých např. neoriginálních diagnostik či crackovaných programů došlo k poškození celého softwaru v řídící jednotce motoru a auto už přestalo startovat úplně. Většina garážových techniků používající tyto pomůcky, či tzv. místní "chiptunneři" si myslí , že velice snadno zvýší "startovací dávku" pomocí poklikání na několik ikonek diagnostického softwaru. Bohužel absolutně netuší, co to ve skutečnosti udělá ve startovací mapě či binárním zápisu v řídící jednotce motoru. A to je někdy značný kámen úrazu, který řešíme den co den. Auto k nám přijede do servisu na vozíků, protože přestalo z ničeho nic startovat a my musíme přijít na to, co se vlastně stalo. Z velké části za celou situaci můžou místní opraváři, či chiptuneři, kteří nevědí co dělají.
Úprava startovací mapy je efektivní způsob, jak opravit problém s teplým startem motorů TDI. Tahle úprava by měla být provedena na základě důkladné diagnostiky celého problému, a to především ve zjištění přesné příčiny proč motor nestartuje tak, jak by měl, a podle toho postupovat!!! Bezmyšlenkovité použítí diagnostiky, např. VAG-COMu k "úpravě" startovací dávky, vede ve většině případů k dalším jiným problémům, o kterých mnoho techniků nemá ani potuchy. Problematika této závady není totiž natolik jednoduchá, jak se může zdát. Přesných příčin problémů s teplým startem je totiž celá řada, a to od "unavených" startérů, čerpadel, vstřiků, nizkého tlaku ve válcích a v neposlední řadě v samotné chybě softwaru v řídících jednotkách! Abyste pochopili, co se děje v binárním zápisu při použití různých programů či diagnostik, chce velkou dávku zkušeností.
V našem servisu při této závadě postujeme následujícím a způsobem:
1) Přesné zjištění příčiny problému.
2) Navržení nejlepšího a dlouhodobě funkčního řešení závady.
3) V případě úpravy či opravy startovací mapy v řídící jednotce motoru se postupujeme systémem "úprava na míru". Žádné nesmyslné přehrávání softwaru řídící jednotky motoru, nějakou univerzálně upravenou mapou či diagnostikou. Vše se dělá individuálně ke každému motoru na základě předchozí diagnostiky.
4) Kompletní otestování na základě měření! Jde nám o to, aby po úpravě startovací mapy byla jistota, že vše co jsme udělali, funguje naprosto korektně.
5) Předání auta zákazníkovi s jistotou, že naše oprava nebude mít žádné budoucí následky, např. jak se už stalo mnoha a mnoha jiným "chiptunerům, opravářům", že došlo ke "zhroucení" celého softwaru v řídící jednotce motoru a auto najednou přestalo úplně startovat.
Pokud máte jakékoliv dotazy, využijte prosím naši diskuzi pod touto novinkou.
Další podobné aktuality
Veřejná diskuze
chtěl jsem se zeptat, jestli děláte opravu teplých startů jenom v Brně nebo i Moutnicích?
Ideální je s automobilem přijet, podíváme se na něj diagnostikou a podle toho se domluvíme, jaké řešení bude nejlepší.
dá s u Vás platiť v EURách alebo bankovou kartou
dá s u Vás platiť v EURách alebo bankovou kartou ?
Platit můžete i v eurech , není to problém
Teplé starty -1.9tdi 77kw.
Golf 5 - r.v.2004
Děkuji
HWServis nenese odpovědnost za obsah diskusních příspěvků čtenářů. Vyhrazuje právo mazat či zkracovat texty naplňující skutkovou podstatu trestného činu hanobení rasy, národa a přesvedčení, či příspěvky obsahující vulgární výrazy a urážky.