Opravy jsou pro nás hračkou...
Czech Slovak
RSS-HWServis.cz
Rychlý dotaz
Email:
Vaše jméno:
Vaše e-mailová adresa:
Váš dotaz:
Anketa

Úprava startovacích map u motorů TDI aneb problematika s dlouhým teplým startem

24.02.2015- Máte problém s dlouhým teplým startováním u motorů TDI? Standardní problém většiny starších motorů koncernu VW - Škoda, Audi, Seat a Volkswagen. Jak tento problém snadno a efektivně vyřešit Vám prozradíme v dnešní novince.

O problematice dlouhých teplých startů můžete přečíst mnoho článků na internetu nebo různých diskuzních fórech. Jedná se o nejčastější problém koncernu VW, tzn. Škoda, Audi, Seat a Volkswagen + několik dalších aut do kterých se montují tyto motory – např. Ford Galaxy, některé Mitsubishy a jiné. Především se jedná o motory 1,9 TDI 66 kW; 1,9 TDI 81 kW; 1,9 TDI 77 kW; 2,0 TDI 103 kW; 2,0 TDI 125 kW; 2,5 TDI V6 110 kW a 132 kW.

Faktem je, že rad, jak pomocí diagnostiky zvýšíte "startovací dávku" paliva najdete na internetu mnoho. Už ale nenajdete informaci o tom, že pomocí různých např. neoriginálních diagnostik či crackovaných programů došlo k poškození celého softwaru v řídící jednotce motoru a auto už přestalo startovat úplně. Většina garážových techniků používající tyto pomůcky, či tzv. místní "chiptunneři" si myslí , že velice snadno zvýší "startovací dávku" pomocí poklikání na několik ikonek diagnostického softwaru. Bohužel absolutně netuší, co to ve skutečnosti udělá ve startovací mapě či binárním zápisu v řídící jednotce motoru. A to je někdy značný kámen úrazu, který řešíme den co den. Auto k nám přijede do servisu na vozíků, protože přestalo z ničeho nic startovat a my musíme přijít na to, co se vlastně stalo. Z velké části za celou situaci můžou místní opraváři, či chiptuneři, kteří nevědí co dělají.

Úprava startovací mapy je efektivní způsob, jak opravit problém s teplým startem motorů TDI. Tahle úprava by měla být provedena na základě důkladné diagnostiky celého problému, a to především ve zjištění přesné příčiny proč motor nestartuje tak, jak by měl, a podle toho postupovat!!! Bezmyšlenkovité použítí diagnostiky, např. VAG-COMu k "úpravě" startovací dávky, vede ve většině případů k dalším jiným problémům, o kterých mnoho techniků nemá ani potuchy. Problematika této závady není totiž natolik jednoduchá, jak se může zdát. Přesných příčin problémů s teplým startem je totiž celá řada, a to od "unavených" startérů, čerpadel, vstřiků, nizkého tlaku ve válcích a v neposlední řadě v samotné chybě softwaru v řídících jednotkách! Abyste pochopili, co se děje v binárním zápisu při použití různých programů či diagnostik, chce velkou dávku zkušeností.

V našem servisu při této závadě postujeme následujícím a způsobem:

1) Přesné zjištění příčiny problému.
2) Navržení nejlepšího a dlouhodobě funkčního řešení závady.
3) V případě úpravy či opravy startovací mapy v řídící jednotce motoru se postupujeme systémem "úprava na míru". Žádné nesmyslné přehrávání softwaru řídící jednotky motoru, nějakou univerzálně upravenou mapou či diagnostikou. Vše se dělá individuálně ke každému motoru na základě předchozí diagnostiky.
4) Kompletní otestování na základě měření! Jde nám o to, aby po úpravě startovací mapy byla jistota, že vše co jsme udělali, funguje naprosto korektně.
5) Předání auta zákazníkovi s jistotou, že naše oprava nebude mít žádné budoucí následky, např. jak se už stalo mnoha a mnoha jiným "chiptunerům, opravářům", že došlo ke "zhroucení" celého softwaru v řídící jednotce motoru a auto najednou přestalo úplně startovat.

Pokud máte jakékoliv dotazy, využijte prosím naši diskuzi pod touto novinkou.

Facebook
Twitter
Linkuj
Jaggnito
Vybrali.sme

Další podobné aktuality

Veřejná diskuze

Datum:  3.03.15 - 18:33:10Napsal: machy
Dobrý den, v jakých cenových relacích, se tato diagnostika + řekněme samotné přehrání, pohybuje? Díky za info
Datum:  5.03.15 - 20:38:09Napsal: HWServis
záleží na typu auta, motoru a řídící jednotce. Řádově 1000-3000 Kč bez DPH.
Datum: 23.06.15 - 06:54:08Napsal: Daniel
Dobry den, chcel by som sa spytat ako dlho trva uprava startovacich map ?
Datum: 24.06.15 - 11:04:46Napsal: HWServis
Záleží na složitosti, ale většinou 1 den.
Datum:  7.09.15 - 14:10:10Napsal: Renault Fluence
Chtěl bych tímto poděkovat za dnešní opravu přístrojovky.Jsou to pánové na svém místě,příjemný přístup,rychlost opravy.Mohu jen a jen vřele DOPORUČIT 10 10 10 Ještě jednou díky Mayer.
Datum:  8.09.15 - 14:50:15Napsal: HWServis
děkujeme:)
Datum: 31.12.15 - 18:06:43Napsal: Petr
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jestli děláte opravu teplých startů jenom v Brně nebo i Moutnicích?
Datum:  1.01.16 - 18:44:11Napsal: HWServis
Dobrý den, všechny opravy aut (jednotek, palubních desek atd...) děláme pouze v Moutnicích 27.
Datum: 21.01.16 - 13:45:52Napsal: Richard
Dobry den chci se zeptat na kolik prijde oprava teplých startu Octavia II 2.0Tdi 103kw . Dekuji
Datum: 21.01.16 - 16:35:03Napsal: HWServis
Dobrý den, na tohle nelze odpovědět konkrétní částkou, např. "1500 Kč". Tyhle opravy nejsou jako prodej banánů ani rohlíků v kauflandu. Nejdřív je potřeba zjistit, proč přesně auto špatně startuje. (najít přesný důvod). Jestli bude stačit softwarová úprava nebo i něco jiného.

Ideální je s automobilem přijet, podíváme se na něj diagnostikou a podle toho se domluvíme, jaké řešení bude nejlepší.
Datum: 21.01.16 - 14:12:35Napsal: Daniel
dakujem za Info
Datum:  8.11.16 - 10:33:32Napsal: Miro
dobrý deň,

dá s u Vás platiť v EURách alebo bankovou kartou
Datum: 16.11.16 - 12:22:40Napsal: miro
dobrý deň,

dá s u Vás platiť v EURách alebo bankovou kartou ?
Datum: 24.11.16 - 18:18:58Napsal: Martin
Dobrý den,

Platit můžete i v eurech , není to problém
Datum: 17.09.17 - 17:05:11Napsal: Mirek
Kluky v Moutnicích mohu jen doporučit, super domluva a rychlost opravy.

Vložit nový příspěvek

HWServis nenese odpovědnost za obsah diskusních příspěvků čtenářů. Vyhrazuje právo mazat či zkracovat texty naplňující skutkovou podstatu trestného činu hanobení rasy, národa a přesvedčení, či příspěvky obsahující vulgární výrazy a urážky.

© 2010 www.hwservis.cz | Design by: Michal Částka | Kompatibilita od IE 7+

TOPlist