Jak opravujeme řídící jednotky automobilů?
Opravy řídících jednotek automobilů jsou bohužel nesmírně složitou záležitostí. Většina moderních motorových jednotek obsahuje ve většině případů komplexní a poměrně výkonný procesor (MCU), který díky stále větším požadavkům na rychlost operací, paměť a mnoholičnost funkcí je nepříliš oblíbeného typu BGA pouzdra. Samotné MCU BGA obvody např. od společnosti Freescale, které jsou velmi oblíbené u většiny motorových jednotek, jsou bohužel velmi poruchové. Výměna a přeprogramování těchto procesorů je v některých případech velice časově náročnou operací. Cena nových motorových jednotek, UCH jednotek, BSI modulů a mnoho dalších se řádově pohybuje od 10 000,- do 100 000,- Kč, takže oprava je v těchto případech rozhodně perspektivní záležitostí pro každého zákazníka, který nechce investovat do nové jednotky více, než je cena automobilu.
Starší motorová jednotka z Ford Focus s procesorem Infineon v QFP pouzdru.
Všechny naše opravy jsou prováděny na té nejvyšší úrovni s mnoholetými zkušenostmi. Na níže uvedený seznam se můžete podívat na nejčastější typy servisních zásahů, které provádíme.
- opravy firmwaru (eeprom, flash, micro flash) v MCU
- přehrání jednotky na originální firmware (např. při neodborném chiptuningu)
- softwarová oprava/úprava historie závad, stav ujetých kilometrů apod.
- výměna vadných flash pamětí, BGA procesorů a znovu jejich nakonfigurování
- opravy zkratů v napájení a vstupech/výstupech jednotky
- diagnostika a oprava závad komunikace na CAN bus sběrnici
- oprava vytopených jednotek (velmi časté u Mercedes Viano, Sprinter apod.)
- deaktivace immobilizéru, EGR ventilů, DPF/FAP a mnoho dalších
- vyčtení PIN kódů nebo přímé klonování jednotek
- softwarové přizpůsobení starších jednotek podle výbavy a funkcí automobilu
- deaktivace hodnot váhy vzduchu, labda sondy či úprava hodnot jiných snímačů
- softwarová úprava vstřikovacích map (např. oprava teplých startů motorů TDI)
- reaktivace airbagových jednotek po nehodě
- aktivace/deaktivace DTC kódů, např. při úpravách motorů pro závodní účely
- nastavení limitu otáček motoru a rychlosti automobilu
Výměna procesoru BGA jednotky IAW 5NF u Fiat Stilo 1.6
Orientační ceník oprav řídících jednotek
Na níže uvedeném seznamu najdete orientační ceník oprav jednotek motorů, UCH jednotek, BSI, UCB a mnoho dalších. Ceník je více méně orientační. Každý servisní úkon je ryze individuální záležitostí. Příkladem může být vcelku snadné odstranění immobilizéru u starých jednotek Opel DELCO nebo Škoda Fabia, kde takou úpravu děláme řádově do 1000 Kč bez DPH (1210 Kč vč. DPH). Podstatně složitější záležitostí je odstranění immobilizéru např. u BMW řady M3, kde je nutné použít tzv. emulátor či jiná hardwarová úprava. Cena je daná především typem jednotky a může se pohybovat klidně na hranici 5000 Kč bez DPH (6050 vč. DPH). Zde můžete vidět, že cena při odstranění immobilizéru se může diametrálně lišit dle složitosti a typu jednotky.
Položka / typ hardwarové opravy | Cena bez DPH |
---|---|
Opravy/úpravy firmwaru (poškozené eeprom, flash apod.) | od 500 Kč |
Přehrání jednotky na originální firmware | od 1000 Kč |
Výměna vadných flash pamětí, MCU a jejich naprogramování | od 2000 Kč |
Diagnostika a oprava závad komunikace na CAN bus sběrnici | od 1000 Kč |
Oprava a čištění vytopených jednotek | od 1500 Kč |
Deaktivace immobilizéru, EGR ventilů, DPF/FAP atd... | od 1000 Kč |
Vyčtení PIN kódu nebo klonování jednotky | 1500-3000 Kč |
Softwarové přizpůsobení starších jednotek k automobilu | od 1500 Kč |
Deaktivace hodnot váhy vzduchu, labda sondy atd. | od 1000 Kč |
Softwarová úprava vstřikovacích map, tlaku turba atd... | od 1000Kč |
Reaktivace airbagových jednotek po nehodě | od 500Kč |
Aktivace/deaktivace DTC kódů | od 1000Kč |
Jaké poskytujeme na opravy záruky?
Za naší prací si opravdu stojíme a za provedenou opravu všech jednotek dáváme zákonnou záruku 6 měsíců. Po domluvě je možné záruku prodloužit na 12-24 měsíců.