HWServis.cz774 864 626
Czech Slovak
Rychlý dotaz
Email:
Vaše jméno:
Vaše e-mailová adresa:
Váš dotaz:
Anketa

Které vybrané značky automobilů jsou podle Vás nejspolehlivější?

11368x/9%
10686x/8%
10759x/8%
10504x/8%
10738x/8%
10623x/8%
10692x/8%
10594x/8%
10639x/8%
10582x/8%
10857x/8%
10471x/8%
Celkem hlasů: 128513

Ford Focus III, C-MAX, Kuga a starší Ford Fusion 2005-2008 - časté problémy palubní desky a její následná oprava

07.03.2019- Opravujeme přístrojové desky nové generace automobilů Ford Focus III, C-MAX a Kuga. Nejčastěji řešíme vadné zobrazení středových displejů.

V posledních měsících velmi často opravujeme palubní desky novějších Ford Focusů III s barevnými LCD displeji. Tyhle palubní desky jsou již svojí koncepcí velmi odlišné od starších Focusů druhé generace, ale přes značný technologický pokrok se ani ony nevyhnuly některým konstrukčním problémům. Nejčastějším problémem jsou samotné displeje, resp. jejich elektronika, která velmi často selhává. Již jsme se setkali s vadnými řídícími MCU řady Altera, či vadnou SDRAM případně pamětí flash. V některých případech odchází samotná matrice displeje či podsvětlovací část. Jak se závada projevuje můžete vidět na následujícím obrázku.

oprava palubní desky ford focus III
Závada displeje palubní desky Ford Focus III, , C-MAX, Kuga

Tuhle konkrétní závadu způsobila vadná flash paměť výrobce Spansion. Po výměně paměti a nasledném přehrání firmwaru displej opět funguje naprosto korektně. Palubní desky s většími verzemi LCD displejů mají např. označení BM5T-10849-LS. Poslední dvě písmena značí konkrétní hardwarovou a firmwarovou výbavu.


Varianta s menším středovým displejem pro Ford Focus III, C-MAX, Kuga

Dalším hodně častým problémem, který řešíme jsou palubní desky starších Ford Fusionů MK6, u kterých přestane svítit podsvětlovací část celé přístrojovky. Zapnete světla, ale přístrojovka zůstane celá tmavá nebo její podsvětlení různě poblikává.



Přístrojový štít Ford Fusion 2005-2008

U všech těchto přístrojových desek umíme řešit závady:

  • blikající immo, např. vadná synchronizace palubní desky a jednotky motoru či poškozený firmware.
  • závada komunikace CAN a její výpadky.
  • závada podsvětlení celého přístrojového panelu.
  • provádíme výměnu vadných MCU Motorola - jejich následné naprogramování a správné spárování s jednotkou motoru.
  • vyměnujeme vadné středové displeje.
  • zasekávající se z některých ukazatelů - otáčkoměr, rychloměr, teplota....

Označení přístrojového štítu, které často opravuje pro Ford Fusion může být např. 6S6T-10849-GD nebo 6S6T-10849-AF. DTC kódy, které palubní deska hlásí při napojení na diagnostiku mohou být např. tyhle: U0100-20 - ztráta komunikace s PCM, U2510-20 - neplatá data pro zabezpečení vozidla, U0121-20 - ztráta komunikace s ABS, U0140 - ztráta komunikace s GEM.

Facebook
Twitter
Linkuj
Jaggnito
Vybrali.sme

Další podobné aktuality

Veřejná diskuze


Vložit nový příspěvek

HWServis nenese odpovědnost za obsah diskusních příspěvků čtenářů. Vyhrazuje právo mazat či zkracovat texty naplňující skutkovou podstatu trestného činu hanobení rasy, národa a přesvedčení, či příspěvky obsahující vulgární výrazy a urážky.

© 2010 www.hwservis.cz | Design by: Michal Částka | Kompatibilita od IE 7+

TOPlist